Praktijk Solleveld » Symptomen

Deze symptomenlijst is samengesteld door Dr.M.Daunderer; Dr.M.Ziff; Dr.P.Reichert; et al.

Psychisch /neurologisch

Geheugenverlies, constant gespannen zijn, angsten, prikkelbaarheid, moeilijke controle over gedrag, besluitloosheid, geen interesse meer voor het leven, oververmoeidheid, gevoel oud te zijn, depressiviteit, weerstand tegen intellectueel werk, minder arbeidscapaciteit (zowel geestelijk als lichamelijk), verminderd bevattingsvermogen, concentratiestoringen, verhoogd behoefte aan slaap, op migraine gelijkende hoofdpijnen, gezichtsverlamming, multiple sclerose en gehele of gedeeltelijke verlammingen van andere aard.

Ogen

Netvliesbloeding, zwak gezichtsvermogen (speciaal na inspanning), langzame en slechte accommodatie, niet in staat te fixeren, ongecontroleerde oogbewegingen, ¨ film ¨ over de ogen, droge ogen en blindheid.

Mond en luchtwegen

Rode geïrriteerde keel, recidiverende ontsteking bovenste luchtwegen, slikmoeilijkheden inclusief ¨globusgevoel¨, verhoogde of verlaagde speekselproductie, speekselklierontsteking (niet tengevolge van een speekselsteen), brandende tong, tandvleesontstekingen en astmatische ademhalingsproblemen.

Gehoor en evenwicht

Duizelingen, oorsuizingen en schade aan evenwicht en gehoor.

Overige

Onregelmatige hartslag, sterke pijnen in linker deel van de borst, gewrichtspijnen, reumatische klachten, lage rugpijnen, spierzwakte, pijnen rond de lever, maag en darmirritaties, misselijkheid, scherpe pijnen in lymfeknopen, eczeem, jeuk, dermatitis, netelroos, allergische aandoeningen, kanker en ernstige deficiëntie van het afweermechanisme.

LET OP: Bij alle onderzoeken dient te worden aangetoond of te worden uitgesloten of er niet een of meerdere apexresecties met retrograde amalgaamafsluitingen zijn uitgevoerd. Veelal blijkt dan dat er amalgaam in Uw kaakbot zit! Ook patiënten met een tandeloze (edentate) kaak dienen hierop te worden gescreend.

Vanzelfsprekend is het mogelijk dat recidiverende klachten (mede) worden veroorzaakt door andere oorzakelijke factoren. Deze kunnen van dentogene of niet-dentogene aard zijn en dienen dan nader te worden gelokaliseerd. Dit is onder meer mogelijk door electroderrmaal matrix of stoorveldonderzoek uit te voeren.